7617 przepisów wegetariańskich
w tym 4822 wegańskich
napisz do nas księga gości pomoc / FAQ
Liczba przepisów: 146
1 2 3 4 5 6  
  • Adżika (przepis od Niny z Moskwy)
    autor: MILAK dieta: wegańska
    Przepis ten, sprawdzany przez całą moją rodzinę od lat, przywiozła babcia od znajomej z Moskwy - Pani Niny. Co roku robimy podwójną porcję i zawsze brakuje. To trochę jak sałatka z pomidorów raczej niż keczup. Nie jest takie kwaśne. Podawać można do wszystkiego - do gołąbków, do obiadów, do papryki panierowanej, do frytek. U mnie je się to prawie ze wszystkim.
  • Dżem dyniowo-jabłkowy
    autor: Talka dieta: wegańska
  • Sos słodko-kwaśny z pomidorami i ananasem
    autor: chojnac dieta: wegańska
    Klasycznie do ryżu z warzywami. Do tego mogą być kotlety sojowe albo smażone tofu. Świetne też z samymi warzywami, np. z fasolką szparagową :)
  • Ogórki kiszone w słoikach (na zimę)
    autor: Dana dieta: wegańska
    Przepis stosuję od wieeeelu lat - sprawdza się znakomicie. Pracę można podzielić na 2 etapy, za każdym razem robiąc 10 kg. Ja wolę za jednym zamachem. Kto robi ogórki pierwszy raz, może zacząć od 4-5 kg, bo bez wprawy w układaniu może być ciężko.
  • Mus jabłkowy (bez cukru)
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    Mus jabłkowy z cynamonem stanowi wspaniały deser. Smarując nim pieczywo otrzymamy pyszne kanapki, jeszcze lepsze, jeśli wcześniej posmarujemy je masłem orzechowym. Fajny jest też mus wymieszany z ryżem - prawie jak ryż zapiekany z jabłkami ;) Rewelacyjnie nadaje się też do smarowania naleśników - mmmm :D Niektórzy przekładają nim ciasto robiąc szarlotkę. Są też ciekawsze, mniej standardowe zastosowania - np. "piernik" na musie jabłkowym lub spody do tartaletek.
  • Mrożone kostki ziołowe lub czosnkowe (na zimę)
    autor: pat dieta: wegańska
    Magdalena Bassett: "Sprytny sposób na przechowywanie świeżych ziół".
  • Dżem truskawkowy "babciny" (bez zagęszczaczy)
    autor: chojnac dieta: wegańska
    W zeszłym roku robiliśmy dżem dwoma metodami - ekspresowy z wyraźnymi kawałkami owoców (świetny, ale do spożycia w ciągu 3-4 miesięcy) i "smażony" przez 3 dni. Jednak naszym faworytem jest ten - "zasypywany" cukrem, odstawiany aż puści sok i długo gotowany. Przygotowywany bez żadnych zagęszczaczy - w końcu nasze babcie nie dysponowały takimi wynalazkami :) Świetna konsystencja, ładny kolor, pyszny :)
  • Hiram - konfitura z rabarbaru z imbirem
    autor: ~zosia dieta: wegańska
    Przepis skandynawski. Pozwala wykorzystać pospolity i tani w Polsce rabarbar. Bardzo elegancka i zrównoważona w smaku konfitura. Zaskakująco odległa od podstawowego surowca - rabarbaru. Tak przyrządzony zwyczajny rabarbar jest bardzo smaczny. Konfitura tylko z jednego kilograma surowca to bardzo mało.
  • Konfitura z pomidorów i antonówek ze skórką cytrynową
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    Niesamowicie ciekawy, oryginalny i bogaty aromat. Szczególnie dla wielbicieli pomidorów :) Niech Was tak nie dziwi ten przepis - pomidory to w końcu owoce! ;D
  • Kurki - mrożenie
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    W tym roku mrożę kurki już po raz drugi. W zeszłym roku przygotowałam je wg rad znalezionych w internecie, głównie na http://www.forum.nagrzyby.pl i wyszły super. Zupa z kurek zimą jest po prostu fantastyczna :) Dlatego, pomimo że czyszczenie kurek (przynajmniej kupnych) jest pracochłonne i czasochłonne, moim zdaniem warto się trochę pomęczyć. Nigdy jednak nie robię na raz więcej niż 1 kg kurek :)
  • Szuszone pomidory w oliwie (domowej roboty)
    autor: ryfka dieta: wegańska
    Olga Smile: 'Jest to przepis o czysto włoskim rodowodzie. Pomidory suszone zalane później oliwą używane są głównie jako zimna przekąska, jako główny składnik spaghetti (spaghetti, suszone pomidory, świeże listki bazylii, parmezan – super!), a ja najbardziej lubię jeść je prosto ze słoika, położyć na świeżej bagietce z masłem i zajadać z apetytem.'
  • Bardzo aromatyczna konfitura z gruszek z imbirem
    autor: ~Zuza dieta: wegańska
  • Bazylia mrożona w oliwie lub oleju (inne zioła też)
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    Suszona bazylia to siano! Za to mrożona... bajka! Jakby się używało świeżą :D Naprawdę :) Robimy ją od lat. W zimie jest nieoceniona do pomidorówki, spaghetti, a nawet surówek... Lata temu poznałam ten sposób od pewnej pani uprawiającej zioła na sprzedaż, a ona od jednej z warszawskich włoskich restauracji, która się u niej zaopatrywała :)
  • Dżem żurawinowo-jabłkowy
    autor: ~zen dieta: wegańska
    Lekko kwaskowy i pyszny :)
  • Keczup z cukinii
    autor: OpenWorld dieta: wegańska
    Rok temu moja mama dostała od znajomej przepis na keczup z cukinii. Tak nam posmakował, że robimy również i w tym roku :)
  • Mrożony koperek lub natka pietruszki
    autor: pat dieta: wegańska
    Jola L-L: "Jeżeli ktoś lubi zimą i wiosną i jesienią i kiedy tam jeszcze jeść kartofelki posypane pachnącym koperkiem albo zupę jakąkolwiek z w/w."
  • Ogórki po żydowsku (na zimę)
    autor: Rena dieta: wegańska
  • Pigwa (a właściwie pigwowiec) do herbaty
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    Dla smaku i zdrowia :) Do herbaty jest o wiele lepszy niż cytryna - nie tylko odpowiednio kwaśny, ale też wspaniale aromatyczny :) No i bardzo zdrowy - polecany na przeziębienia! Oczywiście, zastosowań jest o wiele więcej. Pigwowiec wspaniale podnosi walory smakowe jabłek - dlatego warto go dodawać do kompotu, jabłek na szarlotkę i robiąc dżemy, nie tylko jabłkowe. Można też go używać do keksa czy innych ciast razem lub zamiast owoców kandyzowanych.
  • Pigwa smażona do herbaty - zwykła lub korzenna
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    Robiąc pierwszy raz przetwory z pigwy (a właściwie pigwowca) zrobiłam pigwę "w soku własnym" oraz smażoną. Tę drugą w wersji zwykłej oraz korzennej. Kwestia gustu, ale mi osobiście najbardziej odpowiadała ta ostatnia. Z pigwą nawet czarna herbata mi smakuje! :) Świetnie się też nadaje do przełożenia ciasta, jeśli potrzebny jest kwaśny dżem. Można ją wtedy wymieszać z musem jabłkowym.
  • Powidła śliwkowe (bez cukru)
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    Uwielbiam powidła! Ich sekret jest taki, że owoce powinny być jak najbardziej dojrzałe, a powidła smażone przez 3 dni (choć można i dłużej). Wtedy osiągną odpowiednią konsystencję i smak. Nigdy też nie dodaję cukru - bo prawdziwe powidła są bez cukru! :) Sezon na węgierki to II połowa września i początek października, a jak pogoda dopisze, to i w połowie października są jeszcze dostępne.
  • Przecier pomidorowy Gandalfa
    autor: wojmat dieta: wegańska
    Gandalf odszedł od nas nagle zostawiając wielką dziurę w sercach, ale przepis i cała jego mądrość pozostanie. Te pomidory będą miały dla mnie wyjątkowy smak...
  • Surowy mus z żurawiny z Lubelszczyzny
    autor: patrycccja dieta: wegańska
    Przepis dostałam od znajomych, którzy przywieźli go z Lubelszczyzny. Żurawina jest kwaśna i cierpka - cukier to równoważy. Całość jest pyszna. A kolor? Cudo! Można zajadać samo, do deserów (tu lepszy jest mus z mniejszą ilością cukru, kwaśniejszy i bardziej wyrazisty), śniadaniowych kaszek, herbaty (zamiast cytryny) albo wymieszać z wodą i zrobić "kompot". Żurawina jest bardzo zdrowa, ale nie będę wam o tym truła, bo pełno jest informacji na ten temat :)
  • Warzywny bulion instant
    autor: Luna7 dieta: wegańska
    Oto przepis na bulion instant na zapas, dobry do przepisów na zupy, które wymagają użycia wywaru z warzyw oraz dla zabieganych, którzy szybko chcą przyrządzić sobie jakąś zupkę :) Może stać w duuużym słoju w lodówce albo w paru mniejszych :) Inspirowane pomysłem niemieckim, ale nieco wzbogacone przeze mnie. UWAGA! Ze względu na dużą ilość soli - używać oszczędnie! Poza tym, jak nazwa wskazuje, to instant, nie daje się tego łychami ;) Dzięki soli może to wytrzymać nawet rok.
  • Buraki z papryką i cebulą (na zimę)
    autor: autor anonimowy dieta: wegańska
1 2 3 4 5 6  





 
© 2000-2013 puszka.pl | napisz do nas